מרפאות ומכונים קבע תור לבדיקה / מכון התמצאות בלניאדו צור איתנו קשר
רשות המחקר בבי"ח לניאדו, שהוקמה לפני כשנה, קיימה בשבוע שעבר את כנס המחקר הראשון. בראש הרשות עומד פרופ' ארנון בלום

רשות המחקר בבי"ח לניאדו, שהוקמה לפני כשנה, קיימה בשבוע שעבר את כנס המחקר הראשון. בראש הרשות עומד פרופ' ארנון בלום

כנס המחקר הראשון של רשות המחקר בבי"ח לניאדו התקיים בשבוע שעבר. רשות המחקר שהוקמה לפני כשנה , מקדמת פעילות אקדמית-מחקרית בכלל המחלקות והיחידות בבית החולים. בראש הרשות עומד פרופ' ארנון בלום, חוקר בעל שם עולמי בתחום המחקר התרגומי. בכנס הציגו מנהלים בכירים לצד מתמחים ואף סטאז'רים(!). הכנס התקיים הודות לשיתוף הפעולה האסטרטגי של בית החולים עם הפקולטה לרפואה באוני' אריאל, בראשותו של הדיקן פרופ' שי אשכנזי, שאף השתתף בכנס. המחקרים שהוצגו היו בתחומי גינקולוגיה, ילדים, כלי דם, זיהומים, אורטופדיה אנדוקרינולוגיה וקרדיולוגיה. הרופאים והרופאות הציגו את מחקריהם בהרצאות טד קצרות, ובנוסף, התקיים מושב בו הוצגו פוסטרים של המחקרים, שכללו את כלל הנתונים הסטטיסטיים. רופאים ורופאות רבים מקופות החולים בקהילה באיזור השרון הגיעו לכנס, הודות לפעילות מאומצת של מנהלת רשות המחקר גב' טילי ברנט וצוותה. רשות המחקר אף העניקה בתום הכנס מענקים כספיים לשלושה חוקרים בולטים, ביניהם אף סטאז'רית מצטיינת, על מנת לעודד המשך פעילות מחקרית.

פרופ' ארנון בלום, מנהל רשות המחקר אמר בכנס "פעילות מחקרית מתקיימת בבי"ח לניאדו כבר שנים רבות, אולם עד כה לא היתה רשות שמאגדת את כלל הפעילות המחקרית בבית החולים. פעילות רשות המחקר תאפשר, בעזרת ה', לדחוף ביתר שאת פעילות מחקרית-אקדמית, בכלל המחלקות והיחידות, יצירת שיתופי פעולה עם גורמים שונים והענקת מענקים כספיים. אני מבקש להודות לגב' טילי ברנט, מנהלת הרשות שהפיקה את הכנס בכשרון רב והציבה פה סטנדרטים גבוהים לעתיד"

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי של בי"ח לניאדו שאף הציג עבודת מחקר בכנס אמר "המחקר הינו כלי עבודה מרכזי לכל התפתחות של טיפול קליני. הקמת רשות המחקר הינה עדות לחשיבות הרבה שאנו בהנהלת בית החולים רואים באיגום כלל המאמצים המחקריים המתקיימים בבית החולים, למאמץ מרוכז אחד. רשות המחקר מקדמת שיתופי פעולה עם גורמים בעלי שם ותומכת בהצגת המחקרים בכנסים ובז'ורנאלים בינלאומיים. נמשיך לתמוך בפעילות רשות המחקר בעתיד"

מר נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו בירך את המשתתפים בכנס "זהו כנס ראשון שיהפוך בעזרת ה' למסורת קבועה. לצד פיתוח בית החולים בתחום הבינוי – בנייתן והשקתם של מחלקות רבות, אנו עוסקים באופן אינטנסיבי בגיוס כח אדם ובקידום וטיפוח התחום מהאקדמי-מחקרי, יחד עם שותפינו באוני' אריאל – פרופ' שי אשכנזי דיקן הפקולטה לרפואה וצוותו. אנו בי"ח קהילתי וככזה, אני רואה חשיבות רבה בהשתתפות של צוותים מקופות החולים בנתניה והשרון בכנס הזה. זה המקום לציין כי אחד המחקרים שמוצג כאן, בודק מחלה ספציפית שידועה כאופיינית לאיזור הגיאוגרפי שלנו. אנו רואים זכות לעצמנו לתת שירות לקהילה המקומית ולשתף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים".