מרפאות ומכונים קבע תור לבדיקה / מכון התמצאות בלניאדו צור איתנו קשר
צינתור נדיר לעורקי רגל בוצע במחלקת כלי דם בבי"ח לניאדו

הצינתור בוצע לחולה הסובל מבעית כליות קשה, במקביל למחלת טרשת עורקים. במהלך הצינתור הוזרקו 5cc  של חומר ניגוד בלבד !

שימוש בחומר ניגוד במהלך צינתור כלי דם, הינו כלי הכרחי ליכולות ההדמיה והאבחון. חומר הניגוד מוזרק לכלי הדם ומאפשר לייצר הדמיה איכותית ובהתאם להדמיה לקבוע את אופי הטיפול הנדרש, על מנת לאפשר זרימת דם תקינה. אולם, חומר ניגוד עלול להזיק לחולים הסובלים מבעיות כליה. המשמעות של הנזק העלול להגרם לחולי כליה הינו אי ביצוע הציתנור, שבמקרים מסומים יכול להוות הצלת גפה וגם חיים.

לאחרונה, ביצע ד"ר אנטון קבאשה, מנהל מחלקת כלי דם בבי"ח לניאדו, צינתור מיוחד לחולה טרשת עורקים הסובל מבעיה כליתית. הצינתור כלל שימוש בחומר ניגוד, אולם השימוש בו בוצע בכמות הנמוכה ביותר המוכרת כיום –  5cc בלבד. חומר הניגוד חולק לשלוש מנות, במהלך הצינתור שארך כשעה וחצי. כמות חומר הניגוד המוזרקת למטופלים בצינתור מסוג זה, עומדת בדרך כלל על כ-50cc, כלומר כמות החומר שהזריק ד"ר קבאשה נמוכה פי עשרה מהכמות הרגילה. למרות כמות חומר הניגוד הנמוכה באופן קיצוני, הצליח ד"ר קבאשה לקבל הדמיה איכותית ולבצע טיפול בעורקי הרגל של המטופל. הצינתור עבר בהצלחה, התפקוד הכלייתי של המטופל השתפר וחל שיפור משמעותי בהחלמת הפצע בכף רגל. הזרקת חומר הניגוד בוצעה לאחר התיעצות עם נפרולוגים בכירים, המלווים את המטופל בהקשר למחלת הכליה ממנה הוא סובל. ד"ר קבאשה מסר "למיטב ידיעתי מדובר במקרה נדיר במיוחד, אני לא מכיר מקרה כזה לא בארץ ולא בספרות העולמית, בו התבצע צינתור טיפולי מוצלח לעורקי השוק עם כמות כה נמוכה של חומר ניגוד"

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי"ח לניאדו בירך את ד"ר קבאשה על ביצוע הפעולה הנדירה ואמר " מחלקת כלי דם בבי"ח לניאדו ממשיכה להתפתח , הן בהיקפי המטופלים המגיעים אליה והן באיכות העבודה הקלינית המבוצעת בה. ביצוע הליך נדיר מעין זה, הינו הישג ענק שהשפיע מידית על איכות החיים של המטופל – ברכות !"