מרפאות ומכונים קבע תור לבדיקה / מכון התמצאות בלניאדו צור איתנו קשר
לראשונה בישראל: שימוש בלייזר לפתיחת חסימה בעורקי הרגל אשר בוצע בבי"ח לניאדו

ד"ר אחיהוד בנדט, מנהל אגף הדימות והיחידה לרדיולוגיה פולשנית בבי"ח לניאדו ביצע -לראשונה בישראל- פתיחה של חסימה בעורקי הרגל באמצעות שימוש במכשיר לייזר ייעודי

מדינת ישראל הינה המדינה בה שיעור קטיעות הרגליים עקב מחלות כלי דם, הינו השיעור הגבוה ביותר במדינות ה- OECD (!). הקטיעות מתבצעות עקב היצרויות\חסימות עורקים שאינן מטופלות מסיבות שונות/מטופלות באופן חלקי בלבד. בשיטת הטיפול הרגילה והקונבנציונלית, מבוצע צינתור לעורקי רגל בו פותחים את ההיצרויות\חסימות בעורקים באמצעות ניפוח בלונים והשתלת סטנטים. אולם, לצערנו שיטה זו לא נותנת מענה מלא לכל המטופלים ולסוגי המחלות השונות, בדגש על חסימות מסויידות ביותר או בחסימות ארוכות.

חברת אקסימו הישראלית, פיתחה לפני מספר שנים מכשיר המסייע לצוות הרפואי לבצע פירוק של החסימה הנמצאת בדופנות כלי הדם באמצעות גל לייזר באורך ספציפי. גל הלייזר מפרק את החומרים הביולוגיים והכימיים המרכיבים את החסימה ובכך מאפשר פתיחה של כלי הדם. המכשיר המבצע את האידוי נקרא AURYON, קיבל אישור FDA וכן CE. חברת אקסימו נמכרה לפני כשש שנים לחברת ANGIODYNAMICS. הטיפול החדשני מבוצע בארה"ב באופן שגרתי, עד כה בוצעו בארה"ב כ-100 אלף צינתורי עורקי רגל באמצעות לייזר. לאחרונה התקבל אישור האיחוד האירופי להליך והמכשור (CE) ובעקבותיו התקבל אישור משרד הבריאות הישראלי לביצוע ההליך בישראל.

חברת עינת מדיקל המפיצה את המכשור בישראל, פנתה לד"ר אחיהוד בנדט, מנהל אגף הדימות והיחידה לרדיולוגיה פולשנית בבי"ח לניאדו וביקשה לאתר מטופל/ת רלוונטי לביצוע הטיפול הראשון בישראל. ד"ר בנדט , יחד עם מנהל מחלקת כלי דם בבי"ח לניאדו – ד"ר אנטון קבאשה – איתרו מטופל הסובל ממחלה עורקית קשה כולל חסימה של עורק הירך והצינתור הראשון בוצע היום.

ד"ר בנדט אמר בתום הצינתור "מדובר בטכנולוגיה חדשנית אשר השימוש בה דרש הכנות משמעותיות של צוותים וציוד, עם שיתוף פעולה רב צוותי שכלל מרדימים, רופאי כלי דם וצוות היחידה לרדיולוגיה פולשנית . הצינתור עבר בהצלחה ! לשמחתי גם בימים אלו, מדינת ישראל נמצאת בחזית הטכנולוגית של טיפולים רפואיים בדגש על תחום הרדיולוגיה פולשנית והייתה לי הזכות להיות המשתמש הראשון בארץ ,בטכנולוגיה אשר מהווה פריצת דרך בטיפול במחלה מורכבת זו. טכנולוגיית הלייזר בעלת פוטנציאל לטפל בהיצרויות וחסימות עורקים קשות ובמיקומים מאתגרים שבעבר לא היינו יכולים\מוכנים לטפל בצורה אנדו-וסקולרית בצנתור. כניסתו של מכשיר ה- AURYON לשימוש בישראל הינה קריטית למניעת קטיעות, לשיפור איכות חיים ולהצלת חיים של מטופלים רבים".

מר נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו בירך את צוות אגף הדימות על הצעד החשוב ואמר "אגף הדימות פועל בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקת כלי דם ועם גורמים נוספים, מחוץ ובתוך בית החולים, על מנת לתת טיפול מתקדם למטופלים. הבחירה לביצוע ההליך החדשני לראשונה בישראל, כאן בלניאדו, הינה הבעת אמון של שתי חברות גדולות, המכירות בעשייה הקלינית והמחקרית הרבה המבוצעת בבית החולים".