Institutes and clinics Schedule a test Parking at Laniado Hospital Contact us
בדיקת קרדיאק – לב

התוויות לבדיקה

בדיקת לב: MRI לב יעשה בחשד למומי לב מולדים, ובמעקב אחר מומי לב.
זיהוי של אוטם בשריר הלב (התקף לב) – בטיפול נמרץ לב משתמשים הרבה בבדיקת MRI לב כדי לוודא אם הבעיה היא אכן התקף לב או דלקת בשריר הלב (מדובר בשתי מחלות שונות לחלוטין עם סימפטומים דומים).
מחלות לב קרדיומיופתיות – קבוצה גדולה של מחלות לב שכיחות שגורמות להפרעה בדופק ולא ברור מה מקורן. בדיקת MRI לב תזהה צלקת בשריר הלב, גם אם מזערית, ותהליכים שונים שילמדו באיזו מחלה מדובר, וכן תלמד על בעיה גנטית, אם קיימת.
תחום נוסף שה- MRI של לניאדו מתמחה באיכותו ורמתו, הינו ביצוע בדיקות MRA, שמשמעותו MR ANGIOGRAPHY , טכנולוגיה המאפשרת הדגמת כלי דם בכל חלקי הגוף (בטן, אגן, רגליים וידיים) כמו בצנתור, אך ללא הכנסת קטטר לעורקים, וללא חשיפת הגוף לקרינה כמו ב- CT או בצנתור.

הנחיות לקראת הבדיקה:

אין צורך בהכנה מוקדמת.
חשוב מאוד להביא בדיקות קודמות הקשורות ללב כגון אקו,צנטור, CT או MRI.

מהלך הבדיקה:

הבדיקה נמשכת כ 45- דקות.
את הבדיקה מלווה פרופסור אלי קונן (מנהל מערך הדימות ,שיבא-תל השומר). בזמן הבדיקה הנבדק מתבקש לשכב על הגב עם ידיים לצידי הגוף.
במהלך הבדיקה אסור לזוז ומאוד לשתף פעולה עם הוראות לגבי עצירות נשימה (הסבר יינתן ע”י הרנטגנאים).
בתחילת הבדיקה יש רצף סריקות ללא חומר ניגוד ואז מוזרק חומר הניגוד- גדוליניום. במהלך הבדיקה יישמע רעש חזק של המכשיר לכן הנבדק מקבל אטמי אוזניים ואוזניות.
על מנת להנעים את מהלך הבדיקה יש אפשרות לבחור מוסיקה מכל סוג שהיא.
לאחר סיום הבדיקה- הנבדק מקבל תוך עד כשעה פענוח מלא וסופי של הבדיקה, כולל “תמונות מפתח” עם הממצאים העיקריים, ודיסק הכולל עיבודים ממוחשבים ותלת- מימדיים של הלב וכלי הדם, ובנוסף הסבר מפורט ע”י פרופ’ קונן.